Stichting Blokhuispoort

Dotingastate 52 8926 MR Leeuwarden

Over Stichting Blokhuispoort

De geschiedenis van "DeBlokhuisPoort"

Welkom bij Stichting Blokhuispoort, dé plek voor iedereen die geïnteresseerd is in de geschiedenis van de voormalige gevangenis in Leeuwarden. Onze stichting is opgericht met als doel om de geschiedenis van de Blokhuispoort levend te houden en toegankelijk te maken voor een breed publiek.

Onze passie voor geschiedenis en cultuur is wat ons drijft om ons werk te doen. We geloven dat het belangrijk is om het verleden te begrijpen om de toekomst vorm te kunnen geven. Daarom zijn we trots om te kunnen werken aan het behoud en de promotie van dit bijzondere monument.

Geschiedenis van de Blokhuispoort
De Blokhuispoort is een indrukwekkend gebouw dat een rijke geschiedenis heeft. Het werd oorspronkelijk gebouwd als fort en later omgebouwd tot gevangenis. In de Tweede Wereldoorlog werd de Blokhuispoort gebruikt als gevangenis door de Duitse bezetters. Na de oorlog werd het gebouw opnieuw als gevangenis gebruikt, tot het in 2007 definitief de deuren sloot. Tegenwoordig is de Blokhuispoort een culturele en creatieve broedplaats waar kunstenaars, ondernemers en andere creatieve geesten samenkomen.

Wat bieden wij?
Bij Stichting Blokhuispoort kunnen klanten terecht voor een breed scala aan activiteiten en evenementen. Zo bieden we rondleidingen door het gebouw aan, waarbij we vertellen over de geschiedenis van de Blokhuispoort en de verhalen van de gevangenen die er hebben gezeten. Daarnaast organiseren we regelmatig exposities en evenementen. Ook hebben we een museumwinkel waar je terecht kunt voor boeken en dvd's.

Wat maakt ons uniek?
Wat Stichting Blokhuispoort uniek maakt, is onze passie voor geschiedenis en cultuur en onze toewijding om deze passie te delen met anderen. We zijn geen commerciële organisatie, maar een stichting die zich inzet voor de gemeenschap en het behoud van een belangrijk stukje cultureel erfgoed. Daarnaast werken we samen met verschillende partners om de Blokhuispoort te laten groeien en bloeien als culturele en creatieve broedplaats.

Kortom, als je meer wilt weten over de geschiedenis van de Blokhuispoort of gewoon een keer wilt rondkijken in dit bijzondere gebouw, ben je bij Stichting Blokhuispoort aan het juiste adres. We heten je van harte welkom en vertellen je graag meer over dit indrukwekkende monument. Bezoek ons op blokhuispoort.nl

DeBlokhuisPoort

Cultuur