Kartini Stichting

p/a Beukenlaan 119 119 1613 TC Grootebroek
0228 528 997 Klik om te bellen

Over Kartini Stichting

Stichting Kartini zet zich al 40 jaar in om de armste kinderen uit de kampongs in Malang – Oost Java, Indonesië naar school te laten gaan door middel van financiële adoptie (€ 16,-- per maand). Ontstaan uit een privé initiatief in het Westfriese Bovenkarspel, is het project uitgegroeid tot een volwaardige stichting met een trouwe enthousiaste groep pleegouders en donateurs. Deze groep probeert zo veel mogelijk ook de levensomstandigheden in zijn geheel te verbeteren van de kinderen die worden ondersteund (o.a. maandelijkse verstrekking van voedsel- en hygiënepakketten). De kleinschaligheid bevordert korte lijnen in de contacten met de zuster organisatie Permata Hati, de scholen, de kinderen en hun ouders, in Malang. In Nederland wordt de stichting geleid door 5 bestuurlijke vrijwilligers. Op Java bestaat de organisatie uit 3 bestuursleden en 3 maatschappelijk werkers, allen in loondienst.
De hoofddoelstelling is scholing mogelijk maken t/m het behalen van een diploma voor een beroepsopleiding. Daarnaast verstrekken wij al jaren microkredieten aan de gezinnen die lid zijn van onze stichting en hun eigen bedrijfje willen starten. Ook wordt er door ons regelmatig bijgedragen aan (hogere) ziektekosten van de gezinnen van de kinderen.
Met extra giften en donaties (permanente donateur vanaf € 25,-- per jaar) kunnen wij ons project in Malang goed blijven ondersteunen. Onder andere ook de voedselpakketten op het niveau houden van 15 kg per gezin per 2 maanden. Deze geregelde hoeveelheid rijst van onze stichting zijn in onze ogen nog steeds heel noodzakelijk voor de kinderen. Zonder voldoende voeding is het ook niet zo makkelijk leren. Een dicht dak boven het hoofd draagt ook bij aan de verbetering van de levensomstandigheden van het kind en het gezin.
Kinderen met opleiding hebben meer toekomst. Uw steun als donateur of als pleegouder, is hun toekomst. U kunt ook eens een kijkje nemen op de website.

Bestuur en medewerkers van Permata Hati in Malang

Onze locatie