Nierstichting Nederland

Postbus 2020 1400 DA Bussum

Over Nierstichting Nederland

Werken je nieren niet, dan ga je dood. De Nierstichting zet alles op alles zodat nierpatiënten in leven blijven en écht blijven leven: met een beter levensperspectief en meer vrijheid en energie om gewoon mens te zijn.

De Nierstichting doet er alles aan om nierziekten te voorkomen. Door mensen met nierschade vroeg op te sporen, door voorlichting te geven en door aandacht te vragen voor minder zout in het eten. Ook zet de Nierstichting zich in om het aantal succesvolle transplantaties te vergroten en doneren bij leven te stimuleren. En we werken hard aan een draagbare kunstnier en maken onderzoek mogelijk naar de genezing van nierziekten. De patiënt van nu geven we ondersteuning in het dagelijks leven.